Sizin Öyküleriniz

Zeus’un İzinde: Adatepe

Adatepe Köyü

Bu yazı Gürkan Köksal tarafından yoloykuleri.com için yazılmıştır.

Zeytin, Tanrılar ve mükemmel manzaraları görebileceğiniz Assos‘u kesinlikle keşfedilecek yerler listenize koymanızı öneriyorum. Öncelikle Antik Yunan mitolojisini seven okurların kesinlikle uğraması gereken bir yer Adatepe. Öncelikle sabah erken saatte çıkmanızda fayda var çünkü Assos’a gelmeden sadece 25 Km öncesinde Zeus Altarı diye bir tabela gördüm. Renginin kahverengi olması ve üzerinde Zeus yazması nedeniyle ani bir hisle ile döndüm. Tek şeritli virajlı bir dağ yolunu tırmandıktan sonra Altar‘ın tabelasını gördüm. Sabah saat 8.30 olmasından dolayı ufak bir korku ile ormanın içinde ufak bir tırmanış yaptıktan sonra gördüğüm şey aklıma Hansel ve Gratel’i getirdi. Çünkü ormanın içinde enteresan ve her an ayı, domuz gibi yabani hayvanların çıkabileceği bir yolda bir anda resimdeki gibi bir yapı görüyorsunuz.

Zeus Altarı Ormandan

Vakti zamanında bölgenin yerlileri Zeus’a adaklarını adamak için bu mükemmel tepeye bu Altar’ı inşa etmişler. Gerçekten o yolun arkasında bu yapının çıkması şaşırtıcı oldu. Bir an Altar’dan cadı çıkıp sizi yiyecekmiş hissi yaşıyorsunuz..

Altar’ı inceledikten sonra merdivenlerden çıkınca gördüğünüz manzara gerçekten hiç bitmesini istemeyeceğiniz bir görüntü..

Zeus Altarı

Altar’ı bitirip geri dönerken hemen Altar girişinin yanındaki restorantta sabah köy kahvaltımızı yapıyoruz. Kesinlikle tavsiyedir. Zeytini mükemmeldi.. Kahvaltıdan sonra Adatepe köyüne doğru yol alıyoruz.

Adatepe bir çok şairin dizelerinde geçen hastası olunacak mekanlardan bir tanesi.. Huzur kokan daracık sokakları ve bir kayalığın eteğine inşa edilmesi bu köyü gerçekten çekici yapıyor üstüne deniz manzarası da var.. Daha ne olsun?

adatepe zeytinyağı müzesi

Bu köyle alakalı diğer enteresan şey ise köyde Zeytinyağı Müzesi var. Köy zeytin ile o kadar iç içe olmuş ki zeytin sütü gibi hiç adını duyamayacağınız ürünleri görmek mümkün.

Adatepe Köyü

Birazcık eforla köyün içinden kayalıklara tırmanıyoruz. Manzaraya bakarken saatin nasıl geçtiğini unutmuşum. Köyden ayrılıp, Assos’a doğru yola koyulmadan, bu köy ile ilgili hissettiklerim konusunda mutlaka yalnız olmadığımı biliyordum. Daha sonradan gördüğüm bu alıntıda bir üstadın bu köyde müthiş bir anlatım ile yıldızları tanımlamasına hiçte şaşırmadım…

”Geceleri, gökyüzü müstesna ve ihtişamlı bir görüntüyle, ‘laciverdi bir bahçe’ aydınlığıyla beliriyor. Çocukluğumdan bu yana ilk defa, Samanyolu’nu Adatepe gecelerinde gördüm yeniden; samanyolu’nu, Çolpan ve öteki yıldızları…” Hilmi Yavuz

Instagram Hesabımdan diğer fotoğraflarımı takip edebilirsiniz: @gurkankoksal16

Aşağıdaki formu kullanarak yorum yapabilirsiniz.